nav.gov.hu

 

 

Bérszámfejtés, TB ügyintézés

 

A bérszámfejtés, ahogyan a TB ügyintézés is, a munkáltató kötelessége.

Kiváltképp kisebb cégek esetében érdemes ezeket a feladatokat kiszervezni, hiszen ezeknek a vállalkozásoknak nincs szükségük arra, hogy teljes vagy akár félállásban foglalkoztassanak valakit emiatt. Ezáltal nemcsak a bérköltséget spórolja meg.

Mivel a jogi környezet folyamatosan változik, elengedhetetlenek a továbbképzések. Ezek díjától is megkímélheti cégét.

 

 

Bérszámfejtés

Az Ön által küldött adatok alapján elvégezzük a bérszámfejtéshez kapcsolódó feladatokat, vezetjük a munkaügyi nyilvántartást, nyomon követjük a különféle járulékokat, adókat, valamint előlegeket. Természetesen az adatszolgáltatási kötelezettségeknek is eleget teszünk, minden szükséges információt megküldünk a NAV-nak, a KSH-nak, illetve a nyugdíjbiztosítónak.

Ezen felül könnyen érthető, átlátható formában megosztjuk Önnel az összes, ezzel kapcsolatos adatot. Webes felületünkön keresztül bármikor elérheti a bérjegyzéket, amelyben szerepelnek a nettó, a bruttó és a céget terhelő járulékokkal kiegészített bérek is. Dolgozókra lebontva is megtekintheti az összegeket.

 

TB ügyintézés

Elintézünk minden szükséges tennivalót, Önnek már nem kell semmiféle adminisztrációval foglalkoznia. A családtámogatási ellátásokhoz és keresőképtelenséghez kapcsolódó adminisztrációt ugyanúgy elvégezzük, mint a kötelező adatszolgáltatást. Elkészítjük továbbá a negyedéves és éves jelentéseket. A könyvelőiroda a visszaigénylésekkel kapcsolatban is intézkedik.

 

 

 

Magánszemélyek adóbevallásának elkészítése

 

Ha azt szeretné, hogy hiánytalan és tökéletesen pontos legyen, könyvelőirodánk szívesen elkészíti Önnek adóbevallását. Csak a szükséges iratokat kell rendelkezésünkre bocsátani, minden mást elintézünk Ön helyett.

 

Amire szükségünk lesz bevallása elkészítéséhez:

    munkáltatói igazolások minden munkahelytől, amelynél az adott évben dolgozott,

   igazolás az egyéb jövedelmekről,

   igazolás a munkanélküli ellátásról,

   amennyiben nem a munkáltató fizette ki, a táppénzről, a GYES-ről és GYED-ről szóló igazolás,

   ha ingatlan eladásból származó bevétele is volt, az ehhez kapcsolódó dokumentumok,

   önkéntes pénztári igazolások,

   bizonylat az év közben befizetett SZJA vagy EHO előlegről,

   a családi adókedvezmény igénybevételéhez a gyerekek neve, adóazonosítója és születési adatai.

 

 Ezeken felül, ha szeretne rendelkezni adója 1%-áról, a kedvezményezett adószámát vagy technikai számát is.

Amennyiben a fentieken kívül rendelkezik további jövedelemmel, ezek igazolása szintén szükséges.

 

Cége későbbi sikerének érdekében érdemes előre tervezni. Az első lépés az ideális cégforma kiválasztása. Figyelembe vesszük tevékenységét, terveit és lehetőségeit, majd ezek alapján javaslatot teszünk a megfelelő formára. Könyvelőirodnák megad minden szükséges tájékoztatást lehetőségeivel kapcsolatban, hogy Ön felelősségteljes döntést hozhasson.

A cégforma kiválasztása kulcsfontosságú az adózási forma szempontjából. Vállalkozása optimális működéséhez elengedhetetlen, hogy a legkedvezőbb lehetőséget válassza.

Számolni kell a nyereségadóval, az általános forgalmi adóval, a társasági vagy személyi jövedelemadóval, az iparűzési adóval, valamint a várható bevétel mértékével. Szerencséjére kollégáink felkészültsége és tapasztalata már a cégalapítás előtt is rendelkezésére áll.

 

 

 

 

Mire van szükség a cégalapításhoz?

 

   A tulajdonos és a tisztségviselők személyi igazolványára, lakcím-, illetve adókártyájára.

   A székhelyet vagy telephelyet biztosító személy írásos hozzájárulására.

   A tevékenységi kör meghatározására, ami alapján kiválasztható a vállalkozás TEÁOR száma.

Ezek alapján az ügyvéd elindíthatja a cégbejegyzést. Igény esetén tudunk Önnek ügyvédet biztosítani.

Ne feledkezzen el a kapcsolódó kötelezettségekről!

Fontos, hogy a bejegyzést követő 8 napon belül vállalkozói bankszámlát kell nyitni, amihez szükségesek az ügyvezető személyi iratai és adókártyája, a cégkivonat valamint a társasági szerződés.

A cégbejegyzés után 15 nap áll rendelkezésre, hogy eleget tegyen a NAV, az OEP, az illetékes önkormányzatok és a KSH felé fennálló bejelentkezési kötelezettségének. Ehhez érdemes már a cégalapítás előtt, de legkésőbb azonnal a megindítást követően megbízni egy könyvelőt leendő cége könyvelésével.

 

Miért a mi könyvelőirodánkat válassza?

 

   Rutinunknak hála, gördülékenyen megalapítjuk cégét.

   Már cégalapításkor figyelünk az adóoptimalizálásra.

   Átgondoltan és pontosan dolgozunk, így nem lesz szüksége utólagos cégmódosításra.

 

Nyugodtan koncentrálhat munkájára, amit csak lehet, mi megoldunk Ön helyett.